Enerjisi kesilen motor durması istense de, o anda
sahip olduğu kinetik enerji sayesinde bir süre daha
dönmeye devam eder. Rotor dönmeye devam ettiği
için motor bir jeneratör gibi çalışıp İnvertör DC barasını şişirir.
Bu rejeneratif çalışma evresinin kısa tutulması ve
ters yönde üretilen bu enerjinin ısıya dönüştürülmesi
için, invertör bu enerjiyi DC’ çevirip,
“frenleme Direnci” terminallerine bağlı olan, uygun
güç ve ohmajdaki frenleme direncine aktarır.
Burada dikkat edilmesi gereken iki önemli husus vardır.
Frenleme direncinin omajı, invertörün kataloğunda
verilen değerden kesinlikle az olmamalıdır.
Eğer katalog değerinden fazla olursa frenleme
süresi uzar ve Asansör kaydırma yapar Frenleme direncinin gücü ise motorun kullanıldığı uygulamaya göre değişebilir. Dişlisiz Asansörlerde
seyir esnasında hep devrede olacağı için Dişlili sistemlere göre daha güçlü fren direncine ihtiyaç vardır.
Asansör devreye alınırken direnç sıcaklığı kontrol edilmelidir. aşırı derecede ısınıyor ise Direnç gücü yetersiz olabilir. Daha güçlü bir direnç ile değiştirilmelidir.
Asansörün bulunduğu yerdeki şebeke voltajı 380 V üzerinde ise direnç ısınabilir. Cihaz paremetrelerinde şebeke voltajı var ise 400 olarak ayarlanırsa bu durum kontrol edilebilir.